Kensuke Joji

これまでに2回支援しています

  • 在住国:未設定
  • 出身国:未設定

My name is Kensuke joji. Please call me “George”. “Joji” pronounce is similar to “George” . As a Media Producer as well as Technical Director for the leading fully integrated media company in Japan, Kensuke is responsible for developing communication service enhanced by new technology and mass media, particularly in the tourism and recreational industries. Before joining Hakuhodo DY Media Partners in 2008, he worked for the Japanese TV station as a Technical Director of TV program focusing on creating cross media services leveraged by broadcasting and IT technologies. Since he joined the Hakuhodo DY Group, Kensuke has rolled out a number of new communication services. He won many awards around the globe including Cannes Lions, Tokyo Interactive Ad Award and Japan Web-Man Award. 前職IBC岩手放送 にて、テレビ番組制作の現場を3年。2000年から放送とITを連携させた業界初のサービスを複数発表。 2007年、第5回WEBクリエーション・アウォードで「WEB人 Of The Year」受賞。 2008年博報堂DYメディアパートーナーズ入社。 同年、「ミクシィ年賀状」のシステム企画開発のほか、 マルチ動画変換DBサービス「Rocket Box」を開発。 NHKの番組と連動した「ブラタモリ提供ブラアプリ」、 朝日新聞×画像認識「A-CLIP」ほか、 KDDI実空間透視ケータイとのコラボしたARアプリ、 NHK大河ドラマ龍馬伝のアプリなどを企画開発。 放送技術と最先端ITの双方を把握する技術者であり企画プロデューサー。 他、個人的に、作詞作曲、ヴァイオリン、ギター、映像制作、Flashプログラム、PHP、サーバー関連全般。 受賞歴 2003 デジタルイーハトーブグランプリ インタラクティブ部門優秀賞 2003 デジタルイーハトーブグランプリ デジタル技術部門優秀賞 2007 ウェブクリエーションアワード  Web人 Of The Year受賞 2009 カンヌ国際広告祭  メディア部門ブロンズ受賞 2009 東京インタラクティブアドアワード  グランプリ受賞 2009 グッドデザインアワード受賞 2011 カンヌ国際クリエイティブ祭 メディア部門ゴールド受賞 2011 Spikes Asia  プロモ&アクティベート部門 ゴールド受賞