2021/05/04 17:04

幾度かのテストプレイを繰り返した結果、幾つかの課題が浮き彫りとなりました。
細かい課題は既に修正済みです。
あとは大きな課題が2点に残っており、これから修正作業に入ります。終了までに1週間ほど時間がかかりそうです。

As a result of several rounds of test play, several issues have come to light.
We have already fixed the minor issues.
There are still two major issues that need to be fixed. It is going to take about a week to finish.


1)スコア
課題:スコアが2〜3桁だと、計算が億劫。子供には難しい?
対策:スコアを基本1桁、累積しても最大で20以内に収まるように変更。スコアをトークンで表現して、子供が計算しなくても数えれば済むようにする。

1) Score
Problem: If the score is two or three digits, it is too much to calculate. difficult for children?
Countermeasure: Change the score to be a single digit, with a maximum cumulative score of 20. Express the scores as tokens so that children can count them without having to calculate them.


2)獲得特典
課題:倒したギャンブラーから獲得した特典の個数を忘れる。
対策:特典の数をトークンで表現する。もしくは、カード化して特典の内容も含めて表現する。

2) Earned rewards
Problem: Forgetting the number of rewards obtained from defeated gamblers.
Countermeasure: Express the number of benefits as a token. Or, express it as a card, including the contents of the privilege.


現在認識している課題と、その対策案は以上です。
修正が済みましたら、改めてご報告致します。
These are the issues that we are currently aware of and the proposed countermeasures.
I will report again when the corrections have been made.