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ペヌロッパの芞術文化事業「欧州文化銖郜」参加アヌティストや青少幎を埌抌ししたい

䞖界で幅広い掻躍を目指す日本のアヌティストを応揎したい未䟆を担う日欧の青少幎たちが、グロヌバルに繋がる機䌚を増やしたい

珟圚の支揎総額

1,073,000円

3%

目暙金額は30,000,000円

支揎者数

130人

募集終了たで残り

終了

このプロゞェクトは、2021/09/27に募集を開始し、 130人の支揎により 1,073,000円の資金を集め、 2021/12/15に募集を終了したした

このプロゞェクトを芋た人はこちらもチェックしおいたす

ペヌロッパの芞術文化事業「欧州文化銖郜」参加アヌティストや青少幎を埌抌ししたい

珟圚の支揎総額

1,073,000円

3%達成

終了

目暙金額30,000,000円

支揎者数130人

このプロゞェクトは、2021/09/27に募集を開始し、 130人の支揎により 1,073,000円の資金を集め、 2021/12/15に募集を終了したした

䞖界で幅広い掻躍を目指す日本のアヌティストを応揎したい未䟆を担う日欧の青少幎たちが、グロヌバルに繋がる機䌚を増やしたい

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舞台芞術 の付いた掻動報告

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応揎メッセヌゞ第3匟【English below】私は、EU-ゞャパン日本委員䌚様の協力のもず、2014幎の欧州文化銖郜リガ及び、2019幎の欧州文化銖郜マテヌラのアヌトプログラムの䞀぀に参加し、展芧䌚やワヌクショップづくりをさせおいただきたした。 海倖に出お自分が持぀衚珟を披露し、珟地の人ず共有する機䌚は、自分の芖野を広げられるのはもちろん、衚珟の可胜性を知る重芁なプロセスになりたした。たた、知らない土地ぞ足を螏み入れ、違った考えを持぀倚くの人ずコミュニケヌションを図るこずは、新しいものを取り入れられる絶奜の機䌚になりたす。今でも圓時の経隓を振返り、自身の䜜品を進化させる意欲に぀ながっおおりたす。 倚くのアヌティストがこのような玠晎らしい機䌚を埗られたすよう、EU-ゞャパンフェスト日本員䌚様が、クラりドファンディングにチャレンゞいただき、倧倉感激しおおりたす。 日本のアヌティストが䞖界での掻動の堎をより䞀局広げられたすよう、このクラりドファンディングが成功されたすこずを願いたすし、これからもアヌティストを応揎いただけたしたら嬉しいです。関連するコラム遊んで考える博物通 - サラ・ストルフィEU・ゞャパンフェスト日本委員䌚を通じお、2019幎床欧州文化銖郜マテ―ラむタリアの囜際共同プロゞェクト “Humana Vergogna” 人間の恥に参加した。むタリア各地だけでなく、マケドニアやバルカン半島の郜垂での公挔を通じお様々な人や文化ずの出䌚いがあり、俳優ずしお、たた、人間ずしおたいぞん貎重な経隓だった。衚珟者ずしおの意倖な偎面を匕き出しおもらい、これからの方向性を明確にするこずができた。以前から囜倖で掻動したいず考えおいたが、その䞀歩を螏み出す契機を䞎えられたこずに、心から感謝しおいる。コロナ犍で䞖界䞭が混迷しおいる䞭、日本のアヌティストたちはこれたで以䞊に倧きな䞍安を抱えおいる。先行きの芋通しが立ち難い䞭、掻躍できる道の開拓を進めおくれおいる委員䌚の存圚は、倧きな励みである。ぜひ、クラりドファンディングぞのご支揎をお願いしたい。 â€œHumana Vergogna” 舞台写真 🄫Lia Zanda é–¢é€£ã™ã‚‹ã‚³ãƒ©ãƒ ïŒšãƒ—ロゞェクトのためのワヌクショップ参加報告むタリア、マケドニアでの日々を終えおヌ田代絵麻2019幎マテヌラでの初挔から幎間を通した公挔に぀いおパフォヌマンス䜜品「ヒュヌマン・シェむム」の持぀䞻芁䟡倀ヌフランコ・りンガロ2020幎2月ロックダりン盎前のレッチェ公挔報告芏埋ず凊眰ヌフランコ・りンガロWith the support of the EU-Japan Fest Japan Committee, I participated in the art programmes of the European Capital of Culture Riga 2014 and the European Capital of Culture Matera 2019, holding exhibitions and workshops. The opportunity to go abroad, to show my own expression and to share it with the local people was an important process for me, not only to broaden my horizons but also to understand the possibilities of expression.It was also a great opportunity to go to a new place and communicate with a lot of people who think differently.I still look back on those experiences and it motivates me to evolve my work. I am thrilled that the EU-Japan Fest Japan Committee has taken on the crowdfunding challenge to ensure that many artists have the wonderful opportunity.I hope that this crowdfunding project will be a success and that they will continue to support artists so that they can further expand their activities in the world.Related column: Report by the project organizer in Matera 2019Playable museum-Sara StolfiI participated in the international collaborative project "Humana Vergogna" (Human Shame) at the European Capital of Culture Matera 2019 (Italy), with the support from EU-Japan Fest Japan Committee. It was a very valuable experience for me as an actor and as a human being to meet different people and cultures, not only in Italy but also in Macedonia and the Balkans. It was a very valuable experience for me as an actor and as a human being. It brought out unexpected aspects of me as an expresser and made me clear about my future direction. I have always wanted to work abroad and I am very grateful to have been given the opportunity to take that step. The coronavirus pandemic has left the world in turmoil and Japanese artists more anxious than ever. It is a great encouragement to have the EU-Japan Fest Japan Committee that is helping us to find a way forward. Please support their crowdfunding campaign.Humana Vergogna ©Lia Zanda Related column:Report on participation in the project workshopMy experiences in Italy and Macedonia-Emma TashiroOn the performances in 2019 starting from the premier in MateraTHE KEY VALUES OF HUMAN SHAME PERFORMANCEヌFranco UngaroOn the performance in Lecce just before the lockdownDISCIPLINE AND PUNISHヌFranco Ungaro


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[English Below] 圓委員䌚が支揎する欧州文化銖郜の「日本関連プロゞェクト」ずは、日本を拠点に掻動するアヌティスト囜籍䞍問、囜倖で掻躍する日本人アヌティストが参加するプロゞェクトを指したす。本日は第29回のプロゞェクトから今幎5月にノノィ・サドセルビアにお初挔が行われたバレ゚䜜品『蝶々倫人』を玹介ノノィ・サドセルビアのセルビア囜立劇堎ずザンクト・ペルテンオヌストリアのペヌロッパバレ゚の協働制䜜『蝶々倫人』。本䜜品は、欧州文化銖郜ノノィ・サド2021-2022にずっお重芁な囜際プロゞェクトであり、䞖界的に掻躍する衣装デザむナヌ竹島由矎子氏をはじめ10か囜以䞊から集たったクリ゚むティブ・チヌムず䞡劇堎所属のダンサヌが集結。コロナ犍による制䜜期間の長期化や芳客数制限を䌎いながらも、セルビア囜立劇堎・ペヌロッパバレ゚を䞭心に粘り匷く準備が進められ、2021幎5月14日、18日に初挔を迎えたした。リハヌサル、及び打ち合わせの様子第28回EU・ゞャパンフェスト公匏報告曞よりダブル・キャストの蝶々さんにはペヌロッパバレ゚所属の柎田二千翔氏、同じくダブル・キャストのダマドリ公にはセルビア囜立劇堎所属の枥矎盎幞氏が抜擢。批評家・芳客双方から奜評を博し、セルビア、オヌストリアの耇数メディアでも倧きく取り䞊げられるなど、倧成功を収めたした。本䜜品はオヌストリア公挔、日本公挔の準備も進められおいたす。ノノィ・サド囜立劇堎所属、ペヌロッパバレ゚所属それぞれの日本人ダンサヌにずっおも非垞に倧きな機䌚ずなった本プロゞェクトに぀いお、セルビア囜立劇堎セルビア囜立劇堎プロゞェクトマネヌゞャヌ、センカ・ペトロノィッチ氏が執筆したレポヌトはこちらで公開䞭ですぜひご䞀読ください芞術の勝利をもたらす蝶々の繊现さヌセンカ・ペトロノィッチThe “Japan-related project” that we support means that the projects with the participation of Japan-based artists (any nationality) and Japanese artists. Today, we introduce a ballet project in Novi Sad (Serbia), “Madame Butterfly”!“Madame Butterfly” is a collaborative work between the Serbian National Theatre in Novi Sad (Serbia) and the Europaballet in St. Pölten (Austria). This important international project for Novi Sad 2021-2022 brings together a creative team from more than 10 countries, including the world-renowned costume designer Ms Yumiko Takeshima, and dancers from both theatres. In spite of the prolonged production period and the restriction of the number of audiences amid the pandemic, both companies persevered with the preparations and two premieres took place on 14 and 18 May 2021. Preparation/Rehearsals (From the 28th EU-Japan Fest Official Report Book) The work received two soloists for several roles and among them, Ms Nichika Shibata from the Europaballet was cast for Cho-Cho-San, and Mr Naoyuki Atsumi from the Serbian National Theatre danced as Prince Yamadori. The production was a great success, receiving positive reviews from both critics and audiences, and was covered extensively in the Serbian and Austrian media. The production is now being prepared for a tour of Austria and Japan.That became a great opportunity for Japanese dancers of the Novi Sad National Theatre and the Europa Ballet. The report written by the program manager Ms Senka Petrović is available too! Please check it out!Butterfly tenderness as the Victory of Art-Senka Petrović